On the Wallaby

5 oktober 2009 - Cairns, Australië

Een andere reden om terug te gaan naar Cairns was om vanuit daar de On the Wallaby tour te doen. Een uur te vroeg zat ik al klaar: kennelijk was de zomertrijd in New South Wales en Victoria ingegaan en had mijn wekker zich daar keurig aan aangepast... Alleen ik zat in Queensland waar zomer en winter niet bestaan, alleen wet en dry season. Maar goed ik was in ieder geval op tijd...

Om 8.20 's ochtends stond Brad, mijn gids, klaar om me op te halen. Samen met een broer en zus uit "near London", een ander meisje uit "near London" (alle Britten komen daar geloof ik vandaan) en een Duitser kon de trip beginnen.

Nou moet ik heel even terug in de tijd. De avond voordat ik vertrok naar Yungaburra had ik met Katherina en Silke (twee meisjes uit Weeze in Duitsland die ik de eerste nacht dat ik in Cairns was had leren kennen, omdat ze mijn kamergenoten waren en zij waren ook nog steeds in Cairns omdat ze een baan en een appartement in Cairns hadden gevonden) afgesproken om naar het restaurant van de broers van Peter Andre te gaan. Jawel, Peter Andre, de beroemde zanger van Mysterious Girl.
Geboren in Australie, maar met Griekse roots, hadden zijn broers een Grieks restaurant geopend in Cairns genaamd, The Greek Taverna.
Restaurant van Peter Andre's broer!!
Enfin, ik dacht dat ik hierna mijn Peter Andre shot wel gehad. Maar nee, in mijn tour groep zat Tania, een hoogblonde 22 jarige Britse fitnessinstructrice en fysiotherapeut die vier maanden met haar broertje een al compleet van A tot B geplande wereldreis ging maken. Daarnaast was ze groot fan van Peter Andre en... laten we nou net naar de plek gaan waar Mysterious Girl is opgenomen: de Milaa Milaa waterfalls (Milaa = aboriginal voor water, Milaa Milaa is dus heeeeel veel water). Ik verdenk haar er stiekem van dat Pater Andre de enige reden was dat ze met deze tour mee ging (net als dat de enige reden dat ze naar L.A. gaat, was dat The Hills zich daar afspeelt). Maar goed de waterval was adembenemend.
Milaa Milaa waterfalls
Naast Mysterious Girl is ook de Herbal Essences reclame hier opgenomen. Brad, de tourguide, had het geweldige plan hier om deze reclame na te doen. Voorovergebogen, haartjes in het water, et voila :) een boog naar achter en de waterdruppeltjes vlogen in het rond... Jammer alleen dat het water zo godvergeten koud was... Arme Peter Andre en Herbal Essences model...
Milaa Milaa waterfalls

1. Anna:
    13 oktober 2009
    Hoi Eef!

13.58, ws98

Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen!Was je helemaal in je upsie de berg gaan beklimmen? Wat spannend zeg!
    Ik zit nu lekker op mijn kamertje, met de verwarming alweer aan jawel..Die Hollandse winter ga je zeker niet missen, maar de bomen zijn nu wel heel mooi oranje en rood aan het worden en dat heb je dan natuurlijk weer niet in Aussieland:-p
    Ga je trouwens nog surfen? Ik dacht dat je dat de eerste maanden zou gaan doen?
    Ik ga komende zondag kite-surfen als het een beetje weer is, dus dan kunnen we naderhand ervaringen uitwisselen hehe..
    Verder gaat alles hier gewoon zijn gangetje, soms vertrekt er weer eens iemand en komt er weer iemand anders voor in de plaats, ach het hoort bij het leven:-p We hebben een huisvergadering gehad en de sinterklaas loodjes zijn al getrokken. In november krijgen we een nieuwe keuken, is het niet geweldig! Dan kunnen we een week niet koken op onze geweldige kookplaten en eten uit onze geweldige koelkasten, wat jammer :-D

Lieve eef ik volg je verhalen op de voet.
    Ga zo door en enjoy the good times, mate!

Kus, An
  2. Guido van Spellen:
    24 november 2009
    he Eva!

Zijn die twee meisjes in dat restaurant zusjes? Ze lijkten best wel op elkaar.. Leuke verhalen en mooie foto's weer! Die waterval ziet er echt fantastisch uit. Kostte het trouwens veel foto's om dat shot van jou te maken van de reclame? :D

Groetjes,
    Guido